Olur mu?

Evet yazılılar başladı yine, belki bu sayfanın takipçileri yazılıya girmeyi çoktan unuttu ama henüz biz o kadar büyümedik. Hala bir yerlerde okuyanlar, yazılıya girenler var. Hayat zor, evet her şey pamuk şekerden ibaret değil. Zaten bu beklenemezdi hayattan. Farkında mıyız? Her geçen gün ölüme yaklaşıyoruz ve ölürken bile okulun derslerin içinde boğuluyoruz. Tek derdimiz gelecek… Ne kendimiz adına ne iyilik adına ne de ölümden sonrası adına hiçbir şey yapmıyor sürünüyoruz. En son ne zaman doğaya çıktınız, ne zaman bir hayvanı kucakladınız, ne zaman bir çocuğu güldürdünüz, ne zaman bir yaşlıyı karşıdan karşıya geçirdiniz, ne zaman dua ettiniz, ne zaman yaşadınız? Sonra bir bakarsınız ki mezarda pişmanlık… Evet bugün gidin dışarı çıkın gezin dolaşın, kendiniz adına insanlık adına bir şey yapın. Sakın bahane bulmaya çalışmayın. Siz de MUTLU olun o da…

Reklamlar

ZEKİ İNSANLARIN ÖZELLİKLERİ

#1 “Uyku sorunu zeki insanların lanetidir.” (A.Einstein)

#2 “Zayıf insanlar intikam alır, güçlü insanlar affeder. Zeki insanlar umursamazlar.” (Konfüçyüs)

#3 “Çabuk olgunlaşmak için zeki insanlardan çevre edinmek gerekir.” (Can Yücel)

#4 “Zeki insanlar: az uyur, hızlı düşünür, kolay öğrenir, çabuk alışır, zor vazgeçer.” (Anonim)

“Olmuş bitmiş bir şeyin üzerinde konuşmak yersizdir.” (Konfüçyüs)

“Toprak sevdiklerimizi aldığı için mi böyle güzel kokar.” (T.Uyar)

“Öyle kolay sanat değildir uyumak. Onun uğruna bütün gün uyanık durmak gerek.” (F.Nietzsche)

Harika sözler değil mi sizce de????

ANLAR

Eğer, yeniden başlayabilseydim yaşamaya,
İkincisinde, daha çok hata yapardım.
Kusursuz olmaya çalışmaz, sırtüstü yatardım.
Neşeli olurdum, ilkinde olmadığım kadar,
Çok az şeyi
Ciddiyetle yapardım.
Temizlik sorun bile olmazdı asla.
Daha çok riske girerdim.
Seyahat ederdim daha fazla.
Daha çok güneş doğuşu izler,
Daha çok dağa tırmanır, daha çok nehirde yüzerdim.
Görmediğim bir çok yere giderdim.
Dondurma yerdim doyasıya ve daha az bezelye.
Gerçek sorunlarım olurdu hayali olanların yerine.
Yaşamın her anını gerçek ve verimli kılan insanlardandım ben.
Yeniden başlayabilseydim eğer, yalnız mutlu anlarım olurdu.
Farkında mısınız bilmem. Yaşam budur zaten.
Anlar, sadece anlar. Siz de anı yaşayın.
Hiçbir yere yanında termometre, su, şemsiye ve paraşüt almadan,
Gitmeyen insanlardandım ben.
Yeniden başlayabilseydim eğer, hiçbir şey taşımazdım.
Eğer yeniden başlayabilseydim,
İlkbaharda pabuçlarımı fırlatır atardım.
Ve sonbahar bitene kadar yürürdüm çıplak ayaklarla.
Bilinmeyen yollar keşfeder, güneşin tadına varır,
Çocuklarla oynardım, bir şansım olsaydı eğer.
Ama işte 85’indeyim ve biliyorum…
ÖLÜYORUM…

Jorge Luis BORGES

Evet, bugün yeni bir yazıyla karşınızdayım ve bu hoş şiiri sizinle paylaşmak istedim, çünkü şiir gerçekten kaliteli ve çok hoş fakat pek bilindiği söylenemez eser “Jorge Luis BORGES” tarafından yazılmış harika bir şiir… Bence sizde başkalarına tavsiye edebilirsiniz.

Rus Edebiyatı Üzerine

Maksim Gorki (Aleksey Maksimoviç Peşkov) ve Gogol (Nikolay Vasilyeviç Gogol) Rus edebiyatında önemli bir yer tutar ve rönesans döneminin önemli temsilcilerindendir. Eserler genelde o zamanki dönemi anlatmaya ve olayları bağdaştırmaya yöneliktir. Gogol’un en ünlü eseri olan “Ölü Canlar” 1842’de yayımlanmıştır. Gorki’ ye ait kitaplarsa “Ana”, “Çocukluğum”, “Benim Üniversitelerim” dir. iki yüzyıl önce yazılmış olmalarına rağmen bu kitaplar hala okunmaktadır. Ve kesinlikle yararlı kitaplardır. Kesinlikle okumanızı tavsiye ederim.

Bazen yeni ortamlara girdiğimizde bir şeyler istediğimiz gibi gitmeyebilir. Bu ortamlar yeni bir iş, yeni bir okul ya da yeni bir şehir olabilir Bu durum bazı insanların canını sıkabilir tıpkı bende olduğu gibi… Fakat elinizden gelen bir şey olmayacaktır. Böyle durumlarda yapmanız gereken o ortama ve insanlara ısınmaya çalışmaktır.
Sonuç olarak uyumlu olmaya çalışmalıyız. Bu yazıyı okuduğunuz için teşekkürler.

Different Culture

Farklı kültürlerin önemi ve bizim kültürümüzün çeşitliliği kesinlikle yadsınamaz. Farklı kültürlerin insan sevgisini arttırdığını düşünüyorum tabi bunun yanında bazı kültürlerde çok ileriye giden saçma gelenekler de var fakat bu durumun iyi yani ise kendi kültürünüzün değerini size anlatması. Yani kültür çok farklı ve yararlı bir kavramdır. Tabi bu yazımda bana katılmayanlar da olabilir ama sorun değil herkesin kendi fikirleri vardır tekrar teşekkürler.